Saturday, November 11, 2006

انتخابات شوراها و مناطق ملی
رژیم شیعه ایران از تمامی طرفندها برای به دست گرفتن قدرت استفاده خواهد کرد مخصوصاً در این دوره که ناوهای جنگی خارجیها در آبهای مرزی ایران پهلو گرفته و دایره بحث محاصره اقتصادی هر روز تنگتر میشود. با در نظر گرفتن همه ی این مشکلات ما باید تلاش کنیم خود را به هر طرفندی پاسخگو باشیم. هر شخصیتی را از کاندید شدن باز داشتند باید به شکل مسالمت آمیز اعتراض کنیم وقتی اعتراض ما کمک نکرد حتماً به کاندیدهای آلترناتیو رای دهیم. در این دوره انتخابات ما باید از تمامی امکان خود برای به دست گرفتن شوراهای شهرهای کلاله ، گنبد و بندر ترکمن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

هر روز خبرهای تازه ای از طرفندهای رژیم در رابطه با رد صلاحیت کاندیدهای انتخابات شوراها در رسانه های گروهی به چاپ میرسد. آنگونه که رسانه ها گزارش میکنند تمامی افرادی که در خط رهبری و تمایلی به رقصیدن با ساز جنگ و محاصره اقتصادی ندارند تصفیه خواهند شد. در ترکمنصحرا ما مشکلی با انتخابات خبرگان رهبری نداریم، چونکه ترکمنها نه کاندیدی دارند و نه خبرگان رهبری نقشی مثبت در زندگی مردم ما دارد. به همین دلیل برای ترکمنها بهتر این است که برای نشان دادن نارضایتی خود به خبرگان رهبری رای ندهند. ولی انتخابات شوراها برای ما ترکمنها مثل بقیه ی ایران مخصوصاً مناطق ملی نشین بسیار مهم میباشد. شرکت در انتخابات شوراها نشان دادن یک پارچگی خود در مقابل رژیم میباشد. اگر در تهران مردم با بینش سیاسی مختلف از کاندید شدن باز ماند در شهرهای مناطق ملی افراد ملی و با نفوذ خط خواهد خورد ، چونکه رهبران ایران به خوبی میدانند در مناطق ملی مردم حزبی و یا گروهی رائی نمیدهند بلکه با در نظر گرفتن ویژه گیهای ملی و منافع ملی و منطقه ای خود به پای صندوقهای رای میروند. انتخابات شوراها در مناطق ملی بر خلاف انتخابات خبرگان، انتخابات رئیس جمهوری و انتخابات مجلس، نمایش قدرت همبستگی ملی بوده و این دوره هم همینگونه خواهد بود.
در این رابطه فرماندار سابق یکی از شهرهای استان خوزستان به خبرنگار سایت روز اینگونه پاسخ می دهد:" انتخابات شوراها با مجلس یا ریاست جمهوری یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که انتخابات شوراها بیشتر ماهیتی قومی قبیله ای دارد تا حزبی و جناحی. بنابراین اگر کاندیدایی در انتخابات مجلس ردصلاحیت شد و احزاب حامی اش به انتشار بیانیه و یا تحصن در مجلس بسنده کردند این وضعیت در انتخابات شوراها تاحدودی فرق می کند. در دور گذشته بود وقتی خبر تقلب در انتخابات پخش شد و صلاحیت چند کاندیدای معروف و سرشناس اهواز رد شد، شهر جوری به هم ریخت که نيروی های انتظامی و امنيتی حالت فوق العاده اعلام داشتند. اين مقام می گويد " درگیری ها آنقدر زیاد شد که اگر کمی بی تدبیری به خرج می دادیم کنترل شهر از دستمان خارج می شد و معلوم نبود چه وضعیتی پیش آید."
اين مقام در دولت احمدی نژاد هیچ سمت دولتی ای ندارد و فقظ عضو کمیسیون ماده 5 شورای شهر است می افزاید:" کاندیداهای شهرها وجهه ای قومی دارند و برخی ها آنقدر محبوب هستند و ریشه در برخی از لایه های جامعه دارند که اگر خبر ردصلاحیتشان به گوش طرفدارانشان برسد معلوم نیست چه بلایی بر سر شهر می آورند. از این رو بنا شده روی ردصلاحیت کاندیداها بیشتر توجه شود. به همین دلیل است که صلاحیت بسیاری از کاندیداهای اصلاح طلب که علاوه بر حمایت های حزبی از حمایت قشرهای مختلف شهرشان نیز بهره مند هستند موکول شده به روز آخر."تفسیریکه فرماندار یکی از شهرهای خوزستان میدهد بسیار واقعی است. رژیم شیعه ایران از تمامی طرفندها برای به دست گرفتن قدرت استفاده خواهد کرد مخصوصاً در این دوره که ناوهای جنگی خارجیها در آبهای مرزی ایران پهلو گرفته و دایره بحث محاصره اقتصادی هر روز تنگتر میشود. با در نظر گرفتن همه ی این مشکلات ما باید تلاش کنیم خود را به هر طرفندی پاسخگو باشیم. هر شخصیتی را از کاندید شدن باز داشتند باید به شکل مسالمت آمیز اعتراض کنیم وقتی اعتراض ما کمک نکرد حتماً به کاندیدهای آلترناتیو رای دهیم. در این دوره انتخابات ما باید از تمامی امکان خود برای به دست گرفتن شوراهای شهرهای کلاله ، گنبد و بندر ترکمن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
18 آبان 1385
بازگشت
--------------------------------------------------------------------------------
منبع: ترکمن ایلیم

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?