Tuesday, October 10, 2006

گزارشی از شب همبستگی بین المللی بازندانیان سیاسی در لندن

روز شنبه 7 اکتبر، از ساعت 6 تا 11 بعد از ظهر، جلسه با شکوه شب همبستگی بین المللی با زندانیان سیاسی در لندن بزگزار گردید. در این جلسه پرشور که بمناسبت هجدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1988 در ایران، هفتمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در زندان " اولوجانلار" در ترکیه ، در همبستگی با کمپین بین المللی "کشتار را متوقف کنید" در فیلیپین و در همدردی با زندانیان سیاسی هندوستان برگزار میشد تعداد زیادی از مبارزین از کشورهای ایران، ترکیه فیلیپین و ... شرکت داشتند.

در آغاز جلسه، پس از یک دقیقه کف زدن جهت گرامیداشت خاطره زندانیان سیاسی که توسط رژیم های ضدمردمی در نقاط مختلف جهان بقتل رسیده اند، رقص هنرمندانه ای از طرف گروهی از جوانان ترکیه به نام "Dancing Anatolia " اجرا شد. در قسمت دوم برنامه، اطلاعیه مشترک برگزارکنندگان این مراسم به زبان انگلیسی در زمینه قتل عام زندانیان سیاسی در ترکیه، ایران، فیلیپین و هندوستان قرائت شد و طی آن گوشه هایی از جنایات امپریالیستها و رژیمهای مرتجع و مقاومت و پایداری زندانیان سیاسی تشریح گردید. بدنبال آن محمد، زندانی سیاسی سابق از ایران، سخنرانی جامعی در زمینه جنایات رژیم جمهوری اسلامی در حق زندانیان سیاسی، ابعاد دهشتناک قتل عام 67 و استقامت و پایداری در خور تحسین زندانیان سیاسی، ایراد کرد که مورد استقبال شدید حاضرین در جلسه قرار گرفت.

قسمت بعدی برنامه، نمایش فیلم و اسلاید در رابطه با قتل عام زندان "اولوجانلار" در ترکیه در سال 1999 بود که آن جنایات رژیم ارتجاعی ترکیه و مقاومت و پایداری زندانیان سیاسی، برجسته شده بود. سپس فیلمی به نام "گلزار خاوران" نشان داده شد که تجمع خانواده های زندانیان سیاسی جان باخته در سال 1988را نشان می داد که دو سال پیش بر سر مزار عزیزان خود، در دشت خاوران، اجتماع کرده بودند و سرود می خواندند. سخنان محمد و نمایش فیلم "گلزار خاوران" از این زاویه که گوشه هایی از ابعاد وسیع جنایات رژیم جمهوری اسلامی و مقاومت و پایداری زندانیان سیاسی و خانواده های دلیر آنها را بطور زنده در برابر شرکت کنندگان غیر ایرانی جلسه به نمایش درآورد از برجستگی خاصی برخوردار بود.

آنگاه، حسن جداری، شاعر مبارز، اشعار انقلابی خود را به زبانهای فارسی و ترکی در افشای جنایات رژیم آدمکش جمهوری اسلامی و پایداری و مقاومت توده های زحمتکش در مقابله با این رژیم غدار خواند که مورد استقبال گرم حاضرین قرار گرفت. شعر "دشت خاوران" در رابطه با قتل عام سال 67، از جمله این سروده های انقلابی بود. برنامه بعدی جلسه، اجرای هنرمندانه دو نمایش تئاترگونه از طرف یکی از انقلابیون فیلیپین بود که توجه حاضرین را بخود جلب کرد. در این نمایشات مبارزه جویانه ضد امپریالیستی، جنایات امپریالیستها و رژیمهای ارتجاعی و پایداری و مقاومت توده های زحمتکش، برجسته شده بود. دکلمه ترجمه شعری از شاعر انقلابی ترکیه، ناظم حکمت، که در آن با اشاره به "فتح خورشید" توسط مبارزین و انقلابیون جانباخته، در حقیقت ، بر امرمحتوم بودن پیروزی نهایی مبارزه بر علیه ستم تاکید می شد، قسمت دیگر برنامه بود که به طرزی شیوا توسط علاءالدین از ایران اجرا شد. جلسه همبستگی بین المللی با زندانیان سیاسی با آواز و موسیقی دلنشین سرهات آریجان تونچ، هنرمند انقلابی از ترکیه و با رقص کردی و ترکی ، در ساعت 11 شب در میان شور و احساسات گرم عمومی بپایان رسید. لازم به ذکر است که پیامهای همبستگی متعددی از نقاط مختلف دنیا از سوی احزاب ، نیرو ها وشخصیتهای مبارز و انقلابی به این مراسم ارسال شد که در آنها بر روحیه "همبستگی بین المللی" درامر مبارزه بر علیه نظام سرمایه داری و رژیمهای ارتجاعی تاکید شده بود.

این شب همبستگی بین المللی با همکاری سازمانهای زیر برگزار شده بود.

انجمن کارگران هندی در بریتانیا IWA
سازمان دمکراتیک –ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان
فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن
کنفدراسیون کارگران از ترکیه در اروپا – بخش بریتانیاATIK
مهاجرین بین المللی ( اتحاد مهاجرین فیلیپینی (Migrante International
کمیته همبستگی با زندانیان آزاده (OTDK)



گزارش کوتاهی از برگزاری پیکت اعتراضی در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در لندن

روز شنبه 7 اکتبر 2006 ، به رسم هر سال، برای بزرگداشت یاد تمامی زندانیان سیاسی ای که درجریان قتل عام سال 67 توسط رژیم ضد خلقی و سرکوبگر جمهوری اسلامی به جوخه های اعدام و یا چوبه های دار سپرده شدند، تظاهرات ایستاده ای در لندن برگزار شد. این حرکت در منطقه "های استریت کنزینگتون" که یکی از نقاط پر رفت وآمد شهر است برگزار شد و ایرانیان مبارز و آزادیخواهی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند، با بلند کردن پلاکارد و سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی و فارسی به افشاگری برعلیه رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی و جنایات آن برعلیه کارگران و خلقهای تحت ستم و بویژه جنایت مخوف این حکومت در قتل عام هزاران زندانی سیاسی در بند، در سال 67 پرداختند. شعارهای تظاهر کنندگان نظیر"سرنگون باد جمهوری اسلامی"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"،" توقف شکنجه و اعدام"،" آزادی کارگران و داشجویان در بند"و ... پخش صد ها اعلامیه به زبان انگلیسی در افشای ماهیت ضد خلقی و جنایات جمهوری اسلامی، توجه عابرین را جلب کرده و بسیاری از آنها با این حرکت ابراز همراهی می کردند. این تظاهرات که بمدت 2 ساعت بطول انجامید، توسط سازمان دمکراتیک و ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان و فعالین چریکهای فدایی خلق در لندن سازماندهی شده بود.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?